17.9 C
Belgrade
nedelja, 13 juna, 2021

VUČIĆ I ŠOLAK DRŽE SRBIJU U MRAKU: Ugasili svetlo, posvađali, opljačkali narod a sada ga i TUKU!

NAJČITANIJE

- Advertisement -

Do koske

Vučićevi i Šolakovi mediji zajedno drže Srbiju u mraku, i to o trošku građana, koje naprednjački režim nemilosrdno pljačka

Ujedinile su ih pogane reči

Aleksandar Vučić upravlja medijskom imperijom preko koje širi „Veliku propagandu laži”. Novcem, otetim od građana, finansira televizije i novine, koje prikrivaju njegove zločine i promovišu njegove političke i poslovne prevare. Preko Telekoma Srbije, o trošku građana, svom partneru Srđanu Milovanoviću je za 195 miliona evra kupio dve televizije s nacionalnom frekvencijom. Lokalne televizije pod kontrolom Bratislava Gašića dobijaju skoro polovinu novca iz republičkog, pokrajinskog i opštinskih budžeta. Televiziji Pink i ostalim firmama Željka Mitrovića vlast oprašta gomilanje poreskih i ostalih dugovanja. S druge strane, naprednjački režim toleriše sporno poslovanje Junajted Medija Grupe Dragana Šolaka, koja takođe značajno doprinosi kolektivnoj hipnozi koju širi Vučićev režim.

M. Grabež

- Advertisement -

U borbi za opstanak na vlasti Aleksandar Vučić koristi sva sredstva – sudove, policiju i stranačke batinaše, a naročito medije. Pod njegovom kontrolom nalaze se sve televizije s nacionalnom frekvencijom, većina štampanih i gotovo svi lokalni mediji. Mašineriju za širenje laži Vučić finansira novcem prevarenih građana.

Bez novca, opljačkanog od naroda, i pomoći državnih institucija, Vučićeva „Velika propaganda laži” ne bi mogla da opstane. Imperija Željka Mitrovića je prezadužena. Kad ne bi imao zaštitu vlasti, kad bi državni organi prema Pinku i drugim povezanim firmama primenjivali zakone i propise, gazda Mitrović bi već bio na robiji.Umesto toga, Mitrović državne institucije omogućavaju izuzetno povoljne kredite, a Poreska uprava ne insistira da plati dugovanja, nego mu izlazi u susret reprogramom, čije uslove skriva od javnosti.

Centar za istraživačko novinarstvo nedavno je objavio da je Poreska uprava firmama u vlasništvu Mitrovića odložila plaćanje duga od oko 35,6 miliona dinara. Prema podacima iz Poreske uprave i Agencije za privredne registre, preduzeće Media Prime Time, koje se bavi proizvodnjom i emitovanjem televizijskog programa, duguje oko 7,8 miliona dinara poreza. Mitrovićeva firma United Food duguje 16,6 miliona dinara, a Pink Digital System duguje 11,2 miliona dinara.

- Advertisement -

– To su mala dugovanja firmi, koje ne rade više od deset godina. Te firme imaju neke sitne obaveze, nalaze se u procesu likvidacije. Pink je preuzeo obaveze uz regularan zakonski reprogram – kaže Željko Mitrović.

Vlasnik Pinka je navikao da koristi usluge Poreske uprave i drugih državnih institucija, koje zakone tumače u njegovom interesu. Ukupna dugovanja njegovih kompanija, za koje se tvrdi da iznose više od sedam miliona evra, nisu nastala samo za vreme vladavine SNS-a, nego i pre. Mitrović očekuje da i posle smene vlasti nastavi po starom.

– Ne znam šta će da rade Vučić i ovi njegovi najbliži saradnici kad padnu s vlasti. Verovatno planiraju da pobegnu iz Srbije. Ja ću ostati. Ko god dođe na njihovo mesto, Đilas ili Jeremić, ili njih dvojica zajedno, za pet minuta ću se dogovoriti za saradnju. Možda se to njima neće svideti, ali moraće da pristanu. Pa, ja imam bolje kontakte sa stranim diplomatama nego oni – objasnio je nedavno Mitrović svoju strategiju za vreme posle Vučića.

Dok ne dođe do promene režima, Mitrović će verno služiti Vučiću. To rade i Srđan Milovanović, vlasnik Kopernikusa, preko koga je kupio televizije s nacionalnom frekvencijom Prva i B92, kao i Igor Žeželj, koji je, takođe novcem građana, kupio Kurir i pokrenuo TV Kurir. Po istom principu je pevač Željko Joksimović, novcem dobijenim od Telekoma Srbije, napravio svoju televiziju K1, a njegova supruga Jovana Joksimović je postala vlasnik Tanjuga.

Skoro 99% lokalnih i regionalnih televizija se nalazi u vlasništvu pojedinaca iz vrha SNS-a, među kojima se većina nalazi u sistemu Bratislava Gašića, direktora Bezbednosno informativne agencije. Centar za održive zajednice objavio je podatak da su Ministarstvo kulture i informisanja i Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje od početka 2015. do septembra 2020. godine za sufinansiranje projekata televizije Santos, koja je u vlasništvu porodice Gašić, izdvojili ubedljivo najviše novca – čak 73.015 evra. Slična je situacija i na lokalnom nivou. Na primer, Grad Zrenjanin je u istom periodu opredelio 436.618 evra za sufinansiranje, od čega su projekti TV Santos podržani sa 179.225 evra, odnosno 41% ukupnih sredstava.

Ove godine, po direktivi iz centrale SNS-a, pa je od 10 miliona dinara čak 4,8 miliona dobio Santos, što predstavlja 48% novca koji je Zrenjanin izdvojio za medijske projekte. Istovremeno, televiziji KTV za proizvodnju medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja na teritoriji Grada Zrenjanina u 2021. godini dodeljeno je samo 100.000 dinara, odnosno 1% sredstava određenih za tu namenu. Brojevi pokazuju da je, tokom poslednje dve godine, televizija Santos za ulepšavanje stvarnosti u korist SNS-a i gradske vlasti, dobila 117.447 evra, dok je televiziji KTV, po kazni za objektivno i istinito izveštavanje dodeljeno svega 850 evra.

– KTV je jedna od retkih televizija koju SNS nije uspeo da kupi i zbog toga poslednjih godina trpi pritisak, koji preko policije i tužilaštva, nezakonito sprovode čelnici SNS-a. Drugi vid pritiska predstavlja finansijska opstrukcija kroz zloupotrebu medijskih konkursa i neravnopravnu raspodelu sredstava. Čelnim ljudima SNS-a poručujem da ni ovogodišnja raspodela budžetskog novca u oblasti medija neće pokolebati televiziju KTV u objektivnom izveštavanju o svim bitnim događanjima, jer su istina i hrabrost iznad svega – kaže Danica Radić, vlasnica KTV Zrenjanin, za Magazin Tabloid.

Zasluge za doprinos u širenju „Velike propagande laži” dobro naplaćuju dnevni blatoid Informer i njegov zvanični vlasnik Dragan J. Vučićević. Cena Informera u prodaji je manja od cene u proizvodnji, ali to, zahvaljujući „dopunskim delatnostima i nagradama”, ne pravi problem u poslovanju. Dok je za Vučića pisao da je „Šešeljeva podguzna muva”, Vučićević je živeo u potkrovlju porodične kuće na kraju beogradskog prigradskog naselja Železnik. Kad je otkrio da „Vučić ima muda”, Vučiće-

vić je postao vlasnik više od 600 kvadrata stambenog prostora u Beogradu. O tome je nedavno javnost obavestio profesor Vladimir Vuletić, bivši potpredsednik FK Partizan.

-Medijski Maks Luburić, Dragan J. Vučićević, naj-veće je zlo slugeranjsko, koje masno naplaćuje to što radi. On istinu seče istinosjekom. Evo pitanja za njega. Da li imate, Makse Luburiću, stan od 140 kvadrata u Zemunu, koji ste platili u gotovini investitoru, pravnosnažno osuđenom? Da li na uglu ulica dr Velizara Kosanovića i Mis Irbijeve imate stan i garažu, koje je gradilo preduzeće „Ratko Mitrović”, a završio Zvonko Veselinović? Da li imate stan u Paštrovićevoj, blizu Hipodroma? Da li imate stan od 151 u ulici Žarka Pucara, pored pomoćnog terena FK Čukarički? Da li posedujete 4.623 kvadrata, dakle oko pola hektara, gradskog građevinskog zemljišta, koje nazivate njivom prve klase? Da li, pored toga, imate i kuću u Železniku? – pitao je Vuletić.

Vučićević mu je odgovorio uvredama, a načinom na koji je vlasnik Informera stekao toliku imovinu trebalo bi da se pozabavi tužilaštvo.

Sporno je i poslovanje kompanije Junajted Medija, čiji manjinski suvlasnik je Dragan Šolak. Američka investiciona grupa BC Partners je većinski vlasnik, sa 56 odsto, dok 41,6 odsto akcija ima menadžment i 2,4 odsto Evropska banka za razvoj. Junajted Grupa je kredite ulagala u projekte, koji se nisu isplatili, a dugovi su narasli do 3,3 milijarde evra, koji moraju da budu otplaćeni do 2028. godine.

Tokom prošle godine Junajted Grupa je pretrpela velike gubitke. Raskidom saradnje s tri velika operatera, ostala je bez 300.000 korisnika u Sloveniji, kao i bez 280.000 u Bosni i Hercegovini. Ugovori nisu produženi s makedonskim i hrvatskim operaterima, tako da će i tamo, početkom sledeće godine, doći do značajnog pada. Iz tog sistema, pozitivne rezultate ostvarila je samo kompanija Telemah Slovenija sa +5 odsto, dok su SBB i Telemah BiH na nuli, a Junajted Medija u minusu od 5 odsto i Telemah CG -6 odsto. U vlasništvu Junajted Medije nalaze se televizije N1 i Nova S, kao i portal Nova.rs, čija redakcija namerava da pokrene dnevne novine. Ta kompanija je nedavno kupila list Danas za 1,5 milion evra, što je za oko 1,49 miliona evra veća cena od realne.

Poslovni gubici su uticali na razvoj Junajted Medije, a dodatni potres su izazvale kadrovske promene. Programski direktor N1 Jugoslav Ćosić nedavno je dao ostavku, a na njegovo mesto je postavljen Igor Božić. Ni Ćosić, ni N1 nisu objavili razloge za prekid saradnje. Na toj televiziji se spekuliše da je ostavka izraz revolta, jer mu Šolak nije dozvolio da zaštiti Jelenu Zorić od pritisaka Žakline Tatalović. Navodno, Tatalović proziva i provocira Zorićku otkad je ona, pod ucenom, pristala da primi orden od Vučića. Uz optužbe da je sarađivala sa kriminalcima i da je pristala da bude „opoziciona Gordana Uzelac”, Tatalovićka je provokacije upotpunila privatnim pričama o Zorićkinoj emotivnoj vezi s Mladenom Mijatovićem, novinarom Pinka. Kad to nije mogla da podnese, Zorić je dala otkaz na N1 i najavila transfer u produkciju Insajder. Ćosić je tri dana kasnije iz revolta i solidarnosti napustio mesto direktora N1.

Kadrovske promene na toj televiziji, kao i poslovni problemi Junajted Grupe, neće narušiti tajno partnerstvo Šolaka i Vučića. Za održanje na vlasti, Vučiću je Šolak bitan kao i Mitrović, N1 kao Pink, a Danas skoro kao Informer. Svi zajedno drže Srbiju u mraku, i to o trošku građana, koje naprednjački režim nemilosrdno pljačka.

- Advertisement -
SourceTabloid
- Advertisement -

Srodni članci

Ostavite komentar

Najnovije vesti