4.4 C
Belgrade
ponedeljak, 6 decembra, 2021

PRAVE SE MUTAVI: REM odbio da utvrdi da li RTS i Pink krše zakon!

NAJČITANIJE

- Advertisement -

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) ocenio je večeras da Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) „pravnom fintom“ izbegava utvrđivanje kršenja zakona televizije Pink i Radio televizije Srbije (RTS), pri praćenju aktivnosti predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

BIRODI je u saopštenju naveo i da mu još uvek nije dostavljena odluka Saveta REM-a.

– Savet REM-a je današnjom odlukom izbegao zakonsku obavezu da na upućene prijave (u skladu sa svojom metodologijom) utvrdi da li su pružaoci medijskih usluga RTS i TV Pink tokom izveštavanja o predsedniku Republike u centralnim informativnim emisijama od 1.9. do 30.9.2021. prekršili član 47. Zakona o elektronskim medijima – naveo je BIRODI.Zoran Gavrilović FOTO: PrintScreen/N1Zoran Gavrilović FOTO: PrintScreen/N1

- Advertisement -

BIRODI je naveo da je njegov periodični monitoring medija pokazao da stepen pozitivnog predstavljanja predsednika Srbije u dnevnicima RTS (86 odsto) i Pinka (94 odsto) predstavlja način izveštavanja koji „pre liči na reklamiranje, a ne izveštavanje“.

Objašnjava se da je zato REM-u upućena prijavu da shodno svojoj obavezi i metodologiji utvrdi da li prekšen član 47 u delu objektivnosti i potpunosti informisanja.

– Umesto precizne analize medijskog izveštavanja dva navedena pružaoca medijskih usluga koja bi potvrdila ili demantovala nalaze BIRODI-a, Savet REM-a se opredelio za pravnu fintu kako bi izbegao analizu – navodi se u saopštenju.

- Advertisement -

Ističe se i da se Savet REM-a tom prilikom pozvao na stav da „prekomerno pozitivno predstavljanje“ nije zakonska kategorija i da nemaju obavezu da pokrenu postupak.Aleksandar Vučić FOTO: PrintscreenAleksandar Vučić FOTO: Printscreen

– Ovim odgovorom Savet REM-a je pokazao da nema metodologiju koja prati poštovanje člana 47 odnosno da ne želi da se stara o primeni bazičnog zakona u oblasti elektronskih medija – naveo je BIRODI.

Dodaje se i da je „prepozitivno izveštavanje pružaoca medijskih usluga o nekom akteru pokazatelj neobjektivnog i nepotpunog informisanja, odnosno indikacija da se krši Zakon o elektronskim medijima, član 47“.

– Ovakav odgovor može biti indikativan i kada je u pitanju (ne)spremnost REM-a da analizira izveštavanja medija tokom izbornog perioda gde je merenje tonaliteta izveštavanja (pozitivan, neutralan i negativan) preuzeta i potpisana obaveza na oba koloseka.

BIRODI je najavio da će po dobijanju zvaničnog odgovora, pokrenuti adekvatne sudske postupke u borbi da se u Srbiji uspostavi monitoring medija, koji je propisala kancelarije Organizacije za evropsku bezbednost i saradnju (OEBS) za demokratske institucije i ljudska prava (ODIHR).RTS FOTO: ShutterstockRTS FOTO: Shutterstock

Objašnjeno je da „to znači merenje i vremena zastupljenosti i tonaliteta izveštavanja“.

Prethodno je Savet REM saopštio da je odbacio prijave BIRODI-ja u vezi sa „prepozitivnim izveštavanjem o predsedniku Srbije u centralnim informativnim emisijama televizije Pink i RTS“.

– Odlučujući po prijavi, Savet je utvrdio da nema mesta pokretanju postupka iz razloga što pozitivno izveštavanje o političkim temama u određenom vremenskom periodu, samo po sebi ne predstavlja osnov za povredu obaveza – navodi se u saopštenju.

Objašnjava se, u saopštenju predsednice Saveta REM Olivere Zekić, i da „prekomerno pozitivno izveštavanje nije zakonska kategorija“.

Ističe se i da nije, bilo kojim članom Zakona, a ne samo citiranim, „propisano koliko je i u kojoj meri dozvoljeno, ili nije, izveštavati o bilo kom predstavniku izvršne vlasti, pa i predsedniku Republike“.

- Advertisement -
SourceMediji
- Advertisement -

Srodni članci

Ostavite komentar

Najnovije vesti