-2 C
Belgrade
sreda, 2 decembra, 2020

KO SU (PRAVI) VLASNICI medija u Srbiji

NAJČITANIJE

UZNEMIRUJUĆE: Delili drogu osnovcima, roditelji dece ih tukli bejzbol palicama (VIDEO +18 )

U ruskom gradu Barnaul grupa dilera podelila je grupi osnovaca nižih razreda narkotike, uglavnom ekstazi i spid u vidu bombona i žvaka.Povod za ovakav...

“PUTIN OSLOBODIO LAVOVE I TIGROVE“ Na sve spremni da spreče kršenje izolacije?

Jutros na društvenim mrežama "eksplodirala" je vest kako su "ruske vlasti na nalog predsednika Vladimira Putina, oslobodile na stotine lavova, kako bi ljude zadržali...

OGLASILA SE I KUBA: Imamo lek. Spremni smo da snabdevamo i ostatak sveta

Kuba tvrdi da ima dovoljno rezervi antivirusnog leka koji se koristi za lečenje korona virusa da pokrije potražnju kod kuće, kao i potrebe drugih zemalja.Eduardo Martinez, predsednik...

„Pandemija je gotova, nema potrebe za vakcinama!“

"Nema potrebe za vakcinama, pandemija koronavirusa je nezvanično gotova," kaže bivši potpredsednik Fajzera doktor Majkl Jidon. Pandemija je, smatra on, efikasno gotova i njome...

Iako predsednik Srbije Aleksandar Vučić neretko govori da je većina medija u Srbiji protiv njega, najveći broj njih i to oni najuticajni veoma su bliski njemu i Srpskoj naprednoj stranci. Sagovornici portala Nova.rs navode da se bez obzira na formalno vlasništvo za malo koji medij u Srbiji sa sigurnošću može tvrditi ko iza njega stoji, da su neki kupljeni državnim novcem, a pojedini se mogu direktno povezati sa vladajućom partijom.

Možda je najviše pažnje prethodnih godina privukla kupovina TV Prve i O2. Iza te dve televizije formalno stoji Srđan Milovanović, vlasnik Kopernikusa i brat funkcionera SNS Zvezdana Milovanovića, koji je svoj kablovski sistem prethodno prodao državnoj kompaniji Telekom za oko 200 miliona evra. On je dve TV stanice i sajt B92, prema pisanju medija, platio oko 180 miliona evra.

Željko Bodrožić, predsednik NUNS-a, navodi da je upitno ko stoji za te trgovine.

- Advertisement -

“Pitanje je da li je kablovski sistem vlasnika Kopernikusa toliko vredeo, da li je on zaista vlasnik tih televizija ili iza njega stoji partija ili neki drugi biznismen. To bi u normalnoj državi izazvalo polemiku, kao pitanje od javnog interesa, a kod nas se takve stvari guraju pod tepih. Kod nas se mnogo toga iza brda valja”, zaključuje Bodrožić.

Upitan da li zaista veruje da su vlasnici medija u Srbiji oni koji se kao takvi navode u APR-u, Bodrožić kaže da u nekim slučajevima to jeste tako, ali da je reč o manje uticajnim medijima.

“I Željko Mitrović je sigurno vlasnik Pinka, ali je pitanje kome je sve dužan. Moguće je da su i oni koji se vode kao vlasnici Hepija samo pokriće za one koji zapravo stoje iz te televizije. Problem sa stvarnim vlasnicima verovatno postoji i u drugim državama, ali je kod nas taj problem opasniji jer smo još pretpolitičko društvo, pa bi vlasništvo moralo da bude transparentnije”, kaže Bodrožić.

- Advertisement -

Jedan od većih medijskih igrača u Srbiji je kurševački biznismen Radoica Milosavljević, koji je pokupovao niz televizija po lokalu, a koji je dobio milionske subvencije preko projekata za sufinansiranje medija.

“I Radoica Milosavljević i porodica Gašić vode se kao vlasnici lokalnih medija. Problem je što su ih oni kupovali državnim, odnosno javnim novcem. Dobijali su ogromne subvencije iz javnih budžeta, da bi potom kupovali medije. I za njih je pitanje da li su oni pravi vlasnici ili se samo tako vode papiru”, dodaje Bodržić.

Milosavljević je inače jedan od 27 donatora Srpske napredne stranke, koji su joj poklonili prostorije na Novom Beogradu vredne više od milion evra. On je prethodnih godina inače kupio većinski paket akcija televizije Leskovac, RTV Pančevo, RTV Požega, RTV Kragujevac, televizije iz Bačke Palanke, a vlasnik je i paraćinske televizije Kanal M, zatim televizije “Caribrod”, Brus…

“Javni novac troše na propagandu vlasti”

- Advertisement -

Zoran Gavrilović, istraživač Biroa za društvena istraživanja (BIRODI), kaže za Nova.rs da je pitanje ko su vlasnici medija u Srbiji vrlo teško pitanje, jer imamo funkcionalne i pravne vlasnike.

“Pravni vlasnici su oni koji su upisani u registar medija, a funkcionalni – država koja nije izašla iz medija. Ona i dalje finansira medije davanjem novca kroz sufinansiranje javnog interesa, za koji nije obezbeđena adekvatan monitoring. U stvari se javni novac troši za partijsku propagandu, odnosno propagandu vlasti”, navodi Gavrilović.

On kaže da formalno vlasništvo medija ništa ne znači, te da je suštinski bitno kome godi, a kome šteti izvešavanje medija.

“Imamo RTS kao javni servis, imamo izvorno privatne televizije, Pink i Hepi, i one koje su kupljene nakon transakcija sa državnim parama – B92 i Prva. Imate tri tipa vlasništva – RTS je javni, drugi su izvorno privatni, a ovi treći su partijsko-privatni. Mi kad pogeldamo naše monitoringe, zaključujemo da oni rade propagandu odnosno promociju”, kaže Gavrilović i dodaje da je RTS u vlasništvu svih nas, ali da opet imamo promociju vlasti i cenzurisanje opozicije.

“Imate jedno neprofesionalno novinarstvo koje ne doprinosi ostvarivanjem prava koji su garantovani Ustavom i Zakonom o elektronskim medijima, koji građanima garantuje objektivno, blagovoremeno, istovremeno, potpuno informisanje. To javni servis ne radi”, kaže on.

Upitan šta je sa provladinim tabloidima i portalima, Gavrilović dodaje da je isti model.

“Bitno je šta taj medij nudi kao sadržaj, koliki prostor daje akterima, kako su oni predstavljeni, koje teme otvara, a koje ne, ko se pojavljuje kao analitičar… Iz te analize vi vidite za koga on radi – vlast ili opoziciju. Iz te analize vi iščitate ko je stvarni vlasnik”, zaključuje on.

SourceNova RS.
- Advertisement -

Srodni članci

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

Najnovije vesti

ALI NIJE TO JOŠ GOTOVO: Trampov štab osporio rezultate u još jednoj državi!

IZBORNI štab aktuelnog predsednika SAD Donalda Trampa osporio je danas rezultate glasanja na predsedničkim izborima u saveznoj državi Viskonsin i najavio tužbu Vrhovnom sudu,...

ŠAROVIĆ: Sramota, Vučić optužio da je narod kriv za širenje pandemije!

Predsednik pokreta „Ljubav, vera, nada” Nemanja Šarović pozvao je danas predsednika Srbije Aleksandra Vučića da odustane od ceremonije povodom otvaranja nove kovid bolnice u...

Uhapšen otac Antonije! (VIDEO)

Posle litija u Valjevu uhapšen je otac Antonije, izvršeno je hapšenje kada su se litije završile. Desetak lica ga je uhapsilo i odvelo, kako...

RADNICI SE DIGLI: Najavili protest za 2. decembar! Zabranjen dolazak političkim strankama!

Udruženja preduzetnika, turističkih agencija, ugostitelja, frilensera, muzičara najavili su da će se 2. decembra okupiti na protestu ispred Ministarstva finansija kako bi ukazali na...

Vučić se pred izbore razbacivao parama, sad kuka za penzije!

Da li se srpska ekonomija i budžet nalaze u tako lošoj situaciji da bi zatvaranje ugostiteljskih objekata na dve ili tri nedelje moglo da...